Mamy świadomość, że znajomość języków obcych w dzisiejszym świecie to nie tylko atut, ale wręcz konieczność.
Dzięki programowi DWUJĘZYCZNOŚCI:
- nauczymy Twoje dziecko swobodnej komunikacji w języku angielskim
- umożliwimy rozpoczęcie edukacji w szkołach dwujęzycznych.
W przedszkolach Pomarańczowa od pierwszych dni w przedszkolu dzieci zanurzone są w języku angielskim (immersja językowa), który na równi z językiem polskim towarzyszy każdej czynności: posiłkom, spacerom, zabawom i odpoczynkowi. Dzieci przyswajają język obcy zupełnie naturalnie i często nieświadomie.
Chcąc zapewnić dzieciom optymalne warunki zanurzenia w języku, stworzyliśmy własny system pracy z dziećmi oparty na trzech filarach:
nauczyciele angliści mówią do dzieci wyłącznie w języku obcym
edukacja anglojęzyczna odbywa się równolegle z edukacją polskojęzyczną wykorzystującą wszystkie programy stosowane w Przedszkolach Pomarańczowa Ciuchcia
język obcy służy do prowadzenia różnych zajęć przedszkolnych (przyrodniczych, matematycznych, warsztatowo-badawczych, społecznych, artystycznych, sportowych)
bierzemy pod uwagę naturalną u dzieci potrzebę aktywności fizycznej, dlatego nowym treściom towarzyszy ruch ułatwiający rozumienie i zapamiętywanie
komunikacja jest tu środkiem i celem, a zajęcia opierają się na współpracy w parach i grupach, kształtując jednocześnie u dzieci umiejętności społeczne
gdy pracujemy tą metodą, najważniejsze jest, by dzieci dużo mówiły i słuchały w języku obcym; zachęcamy je, by zadawały dużo pytań po angielsku i formułowały jak najwięcej odpowiedzi
stosowany jest w przedszkolach i szkołach w Wielkiej Brytanii. To najlepsza współczesna metoda kształtująca umiejętność rozpoznawania dźwięków, słuchania, budowy słów, a później czytania w języku angielskim.
W grupie dwujęzycznej pracuje dwóch nauczycieli: polskojęzyczny i anglojęzyczny. Nauczyciel anglojęzyczny komunikuje się ze wszystkimi (dziećmi, rodzicami, nauczycielem polskojęzycznym i kadrą przedszkola) tylko w języku angielskim. Jest to najbardziej naturalna i najbardziej skuteczna forma edukacji dwujęzycznej, oparta na systemie OPOL – „jeden rodzic: jeden język”. Obydwa języki poznawane są równocześnie, w zupełnie bezstresowy, często niezauważalny przez dzieci sposób – podczas zabawy i codziennych aktywności.
EMYS to społeczny, interaktywny robot, który uwielbia uczyć dzieci języka angielskiego. Emys czuje, widzi, słyszy, reaguję na dotyk i zawsze potrafi zaangażować dzieci w radosną zabawę. Umie rozpoznać i zareagować na wiele akcesoriów – interaktywne karty, odznaki, naklejki i pluszowe zabawki. Budzą one ciekawość dzieci, co sprawia, że zaczynają one komunikować się i funkcjonować w języku angielskim. Wie, że zabawa jest dla dzieci niezbędna w procesie zdobywania nowej wiedzy i umiejętności. Dlatego zna wszystkie fajne gry. Angażuję dzieci w zajęcia ruchowe, plastyczne i muzyczne. Wszystko po angielsku, ale zabawa jest tak przednia, że dzieci zanurzone w języku zapominają, że się go uczą.
Metodyk dba o właściwą realizację programu, obserwuje, omawia zajęcia i służy swoim doświadczeniem, monitoruje światowe trendy w edukacji obcojęzycznej, analizuje najnowsze badania w tej dziedzinie, opracowuje strategię nauczania języka angielskiego w naszych przedszkolach. Jest wsparciem dla rodziców: wprowadza ich w świat dwujęzyczności, pomaga w zrozumieniu językowego rozwoju dzieci i odpowiada na wszelkie pytania.
Poza znajomością języka obcego w młodym wieku dzieci dwujęzyczne:
mają dobrze wyćwiczoną pamięć, sprawnie radzą sobie z wielozadaniowością, chętnie rozwiązują zadania / łamigłówki,
są elastyczne, łatwiej dostosowują się do zmian, są bardziej otwarte na nowe, nieznane sytuacje, łatwiej tworzą relacje z innymi.
Wiele korzyści z edukacji dwujęzycznej pojawia się później – przed dzieckiem dwujęzycznym otwiera się znacznie więcej możliwości w edukacji, życiu zawodowym i osobistym.
Wielu rodziców coraz częściej docenia korzyści płynące z wczesnego nauczania dzieci dwóch języków. Nic dziwnego, gdyż mówienie i pisanie w innym języku niż ojczysty jest niezwykle przydatne w dzisiejszym świecie i w dobie rosnących wymagań zawodowych.
Umiejętność posługiwania się angielskim przez dzieci dwujęzyczne to nie tylko możliwość komunikowania się z rówieśnikami, ale także:
Dwujęzyczne dzieci radzą sobie lepiej pod względem edukacyjnym niż ich rówieśnicy posługujący się jednym językiem, ponieważ są bardziej otwarte na naukę i zdobywanie wiedzy. Ponadto ich umiejętności komunikacji, zarówno werbalnej, jak i niewerbalnej są doskonale rozbudowane. Dziecko dwujęzyczne ma lepsze zdolności adaptacyjne, jest elastyczne i potrafi szybciej przystosowywać się do nowych sytuacji, co w dzisiejszym świecie ma kluczowe znaczenie. Co więcej, potrafi wytrwale dążyć do celu i jest bardziej zdyscyplinowane niż jego rówieśnicy. Dlatego warto zachęcać maluchy do nauki angielskiego już od najmłodszych lat.
Rodzice często zastanawiają się, jak wychować dwujęzyczne dziecko. Istnieje kilka sprawdzonych i skutecznych sposobów na rozwijanie umiejętności posługiwania się drugim językiem. Podstawą jest oczywiście systematyczne wprowadzanie języka obcego do codziennej komunikacji. Można to zrobić na przykład, ucząc dziecko piosenek i zabaw po angielsku, czytając mu książki czy tłumaczone filmy. Świetnym pomysłem jest również nawiązanie kontaktu z innymi rodzinami dwujęzycznymi, aby dzieci mogły wspólnie się bawić i rozmawiać.
Jak wychować dziecko dwujęzyczne? Strzałem w dziesiątkę są nasze prywatne żłobki w Warszawie Pomarańczowa Ciuchcia, które oferują dwujęzyczną edukację. To doskonały wybór dla rodziców, którzy chcą zapewnić swoim dzieciom wszechstronny rozwój oraz naukę angielskiego od najmłodszych lat. Zatrudniamy wyłącznie doświadczonych i wykwalifikowanych lektorów, którzy cechują się empatią, zrozumieniem i życzliwością. Native speakerzy uczestniczą we wszystkich czynnościach podopiecznych, dzięki czemu maluchy otoczone są językiem cały czas, szybciej przyswajają nowe słowa i posługują się angielskim z większą swobodą. W naszych placówkach niezwykle ważną kwestią jest także multisensoryka Warszawa, czyli poznawanie świata za pomocą wszystkich zmysłów.
Wszechstronny rozwój mowy i komunikacji językiem angielskim jest kluczowym elementem w edukacji dzieci. Dlatego często wśród rodziców rodzą się pytania o potencjalne problemy związane z dwujęzycznościom. Maluchy posługujące się drugim językiem mogą napotykać różnorodne trudności i wyzwania. Wśród środowisk specjalistycznych często wymienia się opóźnienia w nauce, mieszanie języków, udzielanie przez dziecko odpowiedzi w innym języku niż powinno, czy trudności w wypowiadaniu się. Niektóre badania sugerują, że dzieci dwujęzyczne mogą mieć problemy z nauką gramatyki oraz z budowaniem zdania w jednym z języków.
O ile dwujęzyczność może być niewątpliwie dużym atutem, warto jednak pamiętać, że dzieci dwujęzyczne problemy mogą napotkać w procesie nauki i rozwoju. Dlatego poznanie więcej niż jednego języka w okresie dziecięcym wiąże się także z odpowiedzialnością rodzicielską oraz świadomością ewentualnych wyzwań i problemów na tej drodze.
Wiesz już, jakie korzyści płyną z umiejętności posługiwania się angielskim. Jeśli więc szukasz idealnej placówki dla swojej pociechy, postaw na nasze żłobki lub prywatne przedszkole na Jabłonnej Pomarańczowa Ciuchcia. Gwarantujemy profesjonalną opiekę, indywidualne podejście do każdego dziecka, bogatą ofertę zajęć dodatkowych oraz przestronne, nowocześnie wyposażone sale. Naszym celem jest stworzenie przyjaznej i bezpiecznej przestrzeni, która będzie sprzyjała rozwojowi podopiecznych.
Dwujęzyczność zamierzona oznacza świadome wprowadzenie drugiego języka do życia dziecka od najmłodszych lat. W kontekście przedszkola, takie podejście może być realizowane podczas zajęć, zabaw, aktywności dnia codziennego równolegle w obu językach: polskim i angielskim. Sprawia to, że dzieci mają możliwość naturalnego nabywania obu języków.
Wprowadzenie dwujęzyczności u dzieci w wieku przedszkolnym najlepiej zacząć od codziennego zanurzenie dziecka zarówno w język polski, jak i angielski. Może to być realizowane podczas zabaw, zajęć edukacyjnych, aktywności dnia codziennego, czytanie książek, śpiewanie piosenek i
konwersacje w obu językach. W przypadku przedszkola, ważne jest zatrudnienie wykwalifikowanych nauczycieli: polskojęzycznego i anglojęzycznego. Z założeniem, ze nauczyciel anglojęzyczny komunikuje się ze wszystkimi: dziećmi, nauczycielami, rodzicami, tylko w języku angielskim.
Dwujęzyczność w przedszkolu oznacza, że dzieci są nauczane w dwóch językach jednocześnie. To nie tylko rozwija ich zdolności językowe, ale także stymuluje rozwój poznawczy i kulturowy. W przedszkolu dwujęzycznym, takim jak Pomarańczowa Ciuchcia, od pierwszych dni dzieci zanurzone są w dwóch językach: polskim i angielskim (immersja językowa). Język angielski na równi z językiem polskim towarzyszy każdej czynności: zajęciom edukacyjnym, zabawom kierowanym i swobodnym, posiłkom, spacerom, odpoczynkowi. Dzięki temu dzieci przyswajają język angielski zupełnie naturalnie i często nieświadomie.
Wychowanie dwujęzycznego dziecka wymaga konsekwencji i zaangażowania. Warto wprowadzać drugi język do codziennego życia dziecka, czy to przez rozmowy, czytanie czy słuchanie muzyki. W wieku przedszkolnym, kiedy dziecko chodzi do przedszkola takiego jak Pomarańczowa Ciuchcia ważne jest, aby nauczyciele wspierali rozwój obu języków przez zorganizowane zajęcia, gry i
aktywności.
Kliknij by zapisać się na dzień otwarty do wybranej placówki.
Kliknij by umówić rozmowę z dyrektorem wybranej placówki