FAQ

Zapraszamy do zapoznania się z odpowiedziami na najczęściej zadawane nam pytania. Jeżeli na poniższej liście nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie, skontaktuj się z nami telefonicznie lub umów się na niezobowiązujące spotkanie z dyrektorem. Wystarczy wysłać zgłoszenie, klikając przycisk poniżej, a dyrektor wybranej placówki skontaktuje się z Tobą. Serdecznie zapraszamy!

FORMALNOŚCI

Zapisy do przedszkoli i żłobków Pomarańczowa Ciuchcia prowadzimy przez cały rok – w miarę dostępności miejsc. Zapisy na nowy rok przedszkolny rozpoczynamy już w styczniu. Grupy zapełniają się szybko, dlatego zachęcamy, żeby rejestrację do wybranej placówki przemyśleć z odpowiednim wyprzedzeniem. Gwarancją miejsca jest podpisana umowa.

Krok 1: Umówić się na rozmowę z dyrektorem placówki.

 

Proszę wysłać zgłoszenie do wybranej placówki poprzez formularz UMÓW ROZMOWĘ.
Dyrektor placówki oddzwoni i odpowie na ważne dla Państwa pytania, umówi się z Państwem na spotkanie w placówce w dogodnym terminie.

 

Można również zadzwonić bezpośrednio do dyrektora wybranej placówki:


Bemowo I:  + 48 608 200 020

Bemowo II: + 48 660 416 200

Bielany: + 48 690 997 933

Centrum: + 48 730 057 700

Jabłonna: + 48 600 824 400

Józefosław : + 48 730 000 301

Mokotów:  + 48 730 000 039

Piastów: + 48 505 064 505

Politechnika: + 48 451 058 437

Pruszków: + 48 730 300 454

Włochy: + 48 600 200 331

 

Krok 2:

Wizyta w placówce.
Podczas spotkania dyrektor zaprezentuje ofertę przedszkola, odpowie na ważne dla Państwa pytania, oprowadzi po placówce, przekaże dokumenty potrzebne do podpisania umowy.

 

Zachęcamy również do odwiedzenia wybranej placówki i spotkanie się z dyrektorem podczas Dnia Otwartego. Każda nasza placówka w okresie od lutego do czerwca organizuje Dzień Otwarty raz w miesiącu. Dla rodzica jest to doskonała okazja, żeby zobaczyć, jak funkcjonują nasze przedszkola, porozmawiać z dyrektorem i personelem. Dzieci mogą w tym czasie uczestniczyć w zajęciach integracyjnych i ogólnorozwojowych oraz w różnych atrakcjach (m.in. teatrzyki, warsztaty, pokazy).   

Sprawdź harmonogram i zapisz się na Dzień Otwarty.

 

Krok 3:
Podpisanie umowy o świadczeniu usług.
Ostatnim etapem rekrutacji jest podpisanie umowy oraz wypełnienie Karty Przedszkolaka/Karty Malucha. Jest to gwarancja miejsca w wybranym przedszkolu/żłobku Pomarańczowa Ciuchcia.

Do żłobka przyjmujemy dzieci w wieku od 1,5 roku do 2,5 lat.

Do grup przedszkolnych przyjmujemy dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat.

Tak, oferujemy zniżki dla rodzeństwa:
– 10% na czesne na drugie (starsze) dziecko
– 50% na czesne na trzecie i kolejne dziecko

Wysokość czesnego w naszych przedszkolach i żłobkach mogą różnić się nieznacznie w zależności od lokalizacji i profilu grupy. W celu poznania dokładnych kosztów prosimy kontaktować się bezpośrednio z dyrektorem wybranej placówki.
Orientacyjne cenniki można pobrać, wysyłając zgłoszenie:
POBIERZ CENNIK PRZEDSZKOLA
POBIERZ CENNIK ŻŁOBKA

W przypadku cenników dla pracowników firm współpracujących szczegółową informację uzyskacie Państwo bezpośrednio o dyrektora wybranej placówki.

Oferujemy w ramach czesnego bogaty program zajęć dodatkowych. Przy jego tworzeniu kierowaliśmy się założeniami Teorii Inteligencji Wielorakich prof. Howarda Gardnera, tak aby odkrywać i wspierać zainteresowania i talenty dzieci, jednocześnie zapewniając im harmonijny i wszechstronny rozwój.

Nasze zajęcia:

– Rytmika z orkiestrą dziecięcą

– Warsztaty Plastyczne

– Ceramika

– KorSenBal lub MindHarmonyDance

– Warsztaty Naukowe / Warsztaty Przyrodnicze

– Warsztaty Psychologiczne

– Gimnastyka korekcyjna i ogólnorozwojowa

– Academia de espanol

– Klub szachowy

– TUS – Trening Umiejętności Społecznych

Dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego przyjmujemy do Przedszkoli Pomaranczowa Ciuchcia w 2 lokalizacjach, w których prowadzimy grupy integracyjne:
– Bemowo 2 – ul. Kaliskiego 23 B
– Bielany – ul. Bajana 35

Najważniejsze jest dobro dziecka i znalezienie optymalnego miejsca dla wsparcia jego rozwoju. Dlatego rekrutację do grup integracyjnych odbywa się w następujący sposób:

I etap – dyrektor i psycholog przedszkolnym spotyka się z rodzicem i szczegółowo omawia zalecenia zawarte w orzeczeniu. Na tej podstawie rodzic otrzymuje informację, czy przedszkole ma możliwość zapewnienia dziecku odpowiedniego wsparcia terapeutycznego.
II etap – zapraszamy dziecko na 1-2 dni próbne, żeby sprawdzić, jak odnajdzie się w grupie.

Na podstawie tych dwóch etapów dyrektor i psycholog podejmują decyzję, czy placówka może zapewnić taki zakres wsparcia terapeutycznego, jakiego dziecko potrzebuje.

ADAPTACJA

Przyjmując dziecko do przedszkola/żłobka, nie wymagamy od niego żadnych konkretnych umiejętności. Każde dziecko rozwija w się w swoim tempie – naszą rolą jest wspieranie i towarzyszenie dziecku w tym rozwoju.

Nauczyciele wspierają dzieci w czynnościach samoobsługowych, tj. ubieranie się, jedzenie, korzystanie z toalety. Jednocześnie dają przestrzeń do podejmowania przez dzieci własnych prób wykonywania tych czynności.
Zachęcamy również rodziców do wspierania samodzielności dziecka w domu, okazywania cierpliwości, kiedy próbuje się samodzielnie ubrać, założyć buty, jeść posiłek, czy radzić sobie w toalecie. Ważne, żeby być przy dziecku i go wspierać, kiedy poprosi o pomoc, ale nie wyręczać w tych czynnościach.

W przypadku dzieci korzystających z pieluszek nauczyciel wspólnie z rodzicem ustalają czas rozpoczęcia treningu czystości, biorąc pod uwagę przede wszystkim gotowość dziecka. 

Do każdego dziecka i rodzica w procesie adaptacji podchodzimy indywidualnie, biorąc pod uwagę ich  gotowość i potrzeby.

W roku szkolnym od lutego do czerwca – w wybrane soboty w godz. 10.00-12.00 – proponujemy udział dziecka i rodzica w bezpłatnych Zajęciach Adaptacyjnych Mała Ciuchcia.
Podczas tych zajęć dziecko w przyjaznej atmosferze – w obecności rodzica – ma okazję :
– poznać otoczenie i przyzwyczaić się do przebywania w budynku przedszkola
– poznać personel przedszkola
– brać udział w zabawach integracyjnych i ogólnorozwojowych wspólnie z rówieśnikami.

W miesiącach wakacyjnych: lipiec i sierpień, dzieciom z podpisanym umowami proponujemy udział w Wakacyjnym Programie Adaptacyjnym Mały Guliwer.

  • W lipcu w wybrane dni zapraszamy na zajęcia Rodzinne podróże Guliwera (od 10.00 do 13.00) – dziecku towarzyszy rodzic. Udział jest bezpłatny.
  • W sierpniu w wybrane dni zapraszamy na zajęcia Samodzielne podróże Guliwera (od 10.00 do 13.00) – dziecko zostaje w sali już samo – bez rodzica. Udział jest płatny.

Jeżeli dziecko dołącza do grupy w ciągu roku przedszkolnego, proponujemy udział w bezpłatnym tygodniu adaptacyjnym w tej grupie. Proces adaptacji jest dostoswany do potrzeb rodzica i dziecka.  

Zachęcamy rodziców, żeby kompletowali wyprawkę wspólnie z dzieckiem. Wybierzcie się na zakupy, pozwól maluchowi dokonywać wyborów – w końcu to on będzie z niej korzystał. Dzięki temu poczuje, że wkracza w nowy etap życia.

Skład wyprawki:

  • szczoteczka i pasta do zębów,
  • kapcie – w młodszych grupach najlepiej na rzepy,
  • ubrania zapasowe,
  • kalosze i kurtka przeciwdeszczowa,
  • krótkie spodenki + T-shirt na zajęcia sportowe,
  • opakowanie mokrych chusteczek dla dzieci 1,5 – 3 letnich,
  • ubrania do przebrania dla dzieci, które leżakują,
  • pościel dla dzieci z grup żłobkowych oraz grup 2,5−3-latków, które leżakują (poduszeczka, kołderka (120/60), prześcieradło z gumką (130/80) i podkłady higieniczne,
  • worek na ubranka,
  • spodnie ocieplane na zimę,
  • rękawiczki na zmianę w okresie jesień-zima,
  • krem z filtrem/ lub ochronny na mróz,
  • bidon lub butelka filtrująca na wodę
  • pampersy – dla dzieci używających pieluszek

 

Pościel oraz stroje sportowe rodzice piorą w domu, co najmniej raz w miesiącu.

 

Każde ubranie dziecka powinno być podpisane imieniem i nazwiskiem przez rodziców na metce lub wszytej tasiemce.

 

Podręczniki i pomoce dydaktyczne rodzice kupują indywidualnie po otrzymaniu listy od dyrektora przedszkola. Wszystkie rzeczy powinny być podpisane imieniem i nazwiskiem dziecka.




Leżakowanie nie jest obowiązkowe.
W grupach żłobkowych oraz w najmłodszych grupach przedszkolnych po obiadku jest czas odpoczynku i wyciszenia dla dzieci, które tego potrzebują. Maluszki mają możliwość drzemki na wygodnych leżaczkach lub materacykach przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej.
Dla dzieci, które nie potrzebują snu organizowane są w tym czasie wyciszające zabawy przy stolikach: rysowanie, układanie puzzli, zabawy ciastoliną, słuchanie bajek, itp.  

EDUKACJA I WYCHOWANIE

Jako eksperci wiemy, że pierwsze lata życia są kluczowe w rozwoju dziecka, a zdobyte w tym czasie kompetencje są podstawą do odnoszenia sukcesów w przyszłości. Dlatego edukację w Pomarańczowej Ciuchci opieramy o sprawdzone – w tym autorskie i nowatorskie – programy  i projekty, m.in.:

  • Własny Program Dwujęzyczności Zamierzonej – jedna osoba – jeden język, z elementami CLIL (Content and Language Intergrated Learning), TPR (Total Physical Response) i Phonics
  • Glottodydaktyka – program nauki pisania i czytania prof. B. Rocławskiego
  • Dziecięca matematyka – program prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej 
  • Nowoczesne technologie: zabawy w języku angielskim z interaktywnym Robotem Emysem, podstawy kodowania i programowania z Ozobotami (w placówkach: Politechnika, Włochy), programowanie z Genibotem (w placówkach: Bemowo II, Bielany, Centrum, Jabłonna, Politechnika), zabawy z kodowaniem na dywanie (5-latki), programowanie ze Scottie Go (6-latki)
  • Kompetencje kluczowe – program wspierający rozwój dziecka w zakresie zdobywania najważniejszych umiejętności, warunkujących późniejszy sukces w życiu osobistym i zawodowym
  • Kraina relacji w duchu Pozytywnej Dyscypliny– własny bliskościowy program wychowawczo – profilaktyczny przygotowujący do rozumienia emocji oraz uczuć własnych i innych ludzi, uczący wartości i norm społecznych
  • Zawsze aktywnie! Zawsze Eko!- program, którego celem jest kształtowanie u dzieci zdrowych nawyków, świadomego, aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu i odpowiedzialnego podejścia do przyrody
  • Multisensoryka − projekt wspierający integrację sensoryczną, stymulujący u dzieci wszystkie zmysły: dotyku, wzroku, słuchu, węchu i smaku oraz czucie głębokie i równowagę
  • Przyjaciele natury – własny program ekologiczny
  • Mały finansista – projekt rozwijający inteligencję matematyczno- logiczną, intrapersonalną i interpersonalną (6 latki)

W grupie dwujęzycznej pracuje dwóch nauczycieli: polskojęzyczny i anglojęzyczny. Dzięki temu dzieci od pierwszych dni w przedszkolu zanurzone są w języku angielskim (immersja językowa), który na równi z językiem polskim towarzyszy przedszkolakom zarówno podczas zajęć dydaktycznych, zabaw swobodnych, jak i czynności dnia codziennego. Nauczyciel anglojęzyczny komunikuje się z wszystkimi (dziećmi, rodzicami, nauczycielami) tylko w języku angielskim. Jest to najbardziej naturalna i najbardziej skuteczna forma edukacji dwujęzycznej, oparta na systemie OPOL – „jeden rodzic: jeden język”. Obydwa języki poznawane są równocześnie, w zupełnie bezstresowy, często niezauważalny przez dzieci sposób. Dodatkowo do nauki języka angielskiego wykorzystujemy nowoczesne technologie, m.in. anglojęzyczne roboty Emysy i Geniboty.

Pomarańczowa Ciuchcia to przedszkola i żłobki bliskościowe. Nasze działania wychowawcze opieramy o własny autorski Bliskościowy Program Wychowawczy „Kraina relacji w duchu Pozytywnej dyscypliny”, który przygotowuje do rozumienia emocji oraz uczuć własnych i innych, uczy wartości i norm społecznych. Jego filarami są: :

  • rodzicielstwo bliskości – styl wychowania, którego podstawą jest zapewnianie dziecku bliskości, wzajemny szacunek i poszanowanie potrzeb obu stron;
  • porozumienie bez przemocy – metoda komunikacji, która ma na celu wspieranie dialogu między ludźmi oraz budowanie relacji opartych na empatii i uwzględnianiu potrzeb wszystkich osób;
  • self -reg –  nauka samoregulacji, identyfikacji i zarządzania emocjami pozwalające dzieciom powrócić do stanu zrównoważenia, który jest niezbędny do rozwoju;
  • mindfulness – trening uważności, ćwiczenia umysłu opierające się na koncentracji uwagi na obecnej chwili i próbie świadomego jej przeżycia z pełną uwagą i jasnością umysłu; 
  • pozytywna dyscyplina – metoda wychowawcza, oparta na wzajemnej miłości i szacunku. Wspiera rozwój odpowiedzialności i samodzielności u dzieci w każdym wieku.

Tak, wszystkie nasze placówki są objęte opieką psychologa.
Psycholog pełni dyżur w każdym przedszkolu kilka razy w miesiącu – w zależności od liczby dzieci w przedszkolu. Graf dostępny u dyrektora.

Podczas dyżurów psycholog prowadzi obserwacje dzieci, wspiera wychowawców, raz w miesiącu prowadzi warsztaty psychologiczne w każdej grupie przedszkolnej w ramach programu wychowawczego : Kraina relacji w duchu Pozytywnej Dyscypliny.
Prowadzi również bezpłatne konsultacje dla chętnych rodziców (po wcześniejszym umówieniu się).

W Pomarańczowej Ciuchci nauczyciele swoje działania wychowawcze opierają na autorskim Bliskościowym Programie Wychowawczym, przygotowanym przez naszych psychologów, certyfikowanych edukatorów i trenerów. Podstawą współpracy z dziećmi jest budowanie i troska o relacje, komunikowanie się językiem empatii, zachęcanie dzieci do współpracy bez nagród i kar. W przypadku trudnych zachowań dzieci zamiast na konsekwencjach skupiają się na poszukiwaniu razem z dziećmi rozwiązań.

Nauczyciel zachęca każde dziecko do udziału w zajęciach. Dziecko ma prawo odmówić udziału – może obserwować je z boku i dołączyć w trakcie.

Tak, na początku roku szkolnego każde dziecko uczestniczy w badaniu przesiewowym prowadzonym przez logopedę przedszkolnego. Jeśli jest wskazanie do terapii, rodzic dostaje o tym informacje i  dziecko może skorzystać z terapii logopedycznej na terenie przedszkola w czasie pobytu w przedszkolu. Indywidulana terapia logopedyczna jest dodatkowo płatna.

Grupowe zabawy logopedyczne ogólnorozwojowe, w tym oddechowe, artykulacyjne – wspierające rozwój aparatu mowy, są prowadzone jako element codziennych zajęć dydaktycznych.

ORGANIZACJA

W przedszkolach i żłobkach Pomarańczowa Ciuchcia dbamy o najwyższą jakość żywienia dzieci. Wszystkie posiłki są przygotowywane we własnych profesjonalnie wyposażonych kuchniach. Unikamy cukru, przetworzonej żywności, dietę opieramy na dużej ilości warzyw, owoców, kasz. Uczymy zdrowych nawyków żywieniowych.

W przypadku alergii pokarmowych stosujemy dietę eliminacyjną i zapewniamy posiłki dietetyczne dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka. Jeżeli dieta dziecka jest bardzo restrykcyjna, z dużą ilością produktów wykluczonych, to dla bezpieczeństwa dziecka rodzic sam dostarcza posiłki do przedszkola.

Tak, dzieci codziennie wychodzą na świeże powietrze – aktywnie spędzają czas na naszych własnych, profesjonalnie wyposażonych placach zabaw. Wyjątkami są dni, kiedy temperatura powietrza spada poniżej -10 lub powyżej +30  oraz gdy jest wysoki stan zanieczyszczenia powietrza.

W ramach czesnego organizujemy wycieczki dwa razy do roku. Istnieje możliwość zorganizowania wycieczek fakultatywnych dla chętnych dzieci. Miejsca, do których się udajemy to teatry, gospodarstwa agroturystyczne, farmy, wystawy przeznaczone dla dzieci, Centrum Nauki Kopernik.

Tak, istnieje taka możliwość. Wystarczy skontaktować się z dyrektorem wybranej placówki Pomarańczowa Ciuchcia i poprosić o interesujące Państwa dokumenty. Rodzice, których dzieci uczęszczają do Pomarańczowej Ciuchci mają stały dostęp do rozkładu i planu dnia, jadłospisu i innych dokumentów w aplikacji KidsView.  

Tak, w Pomarańczowej Ciuchci korzystamy z aplikacji Kidsview. Rodzice mają w niej dostęp do:
– harmonogramu dnia, dydaktyczne plany tygodniowe

– zapowiedzi – wykaz najważniejszych imprez/wydarzeń w danym miesiącu

– jadłospis

– zdjęcia z bieżącego miesiąca

– ważne informacje organizacyjne od dyrektora

– faktury – i możliwość płatności przez Blue Media

Wypełnij formularz i skontaktuj się z Nami

Zapisz się na dzień otwarty

Kliknij by zapisać się na dzień otwarty do wybranej placówki.

Umów się na rozmowę

Kliknij by umówić rozmowę z dyrektorem wybranej placówki

Weź udział wraz ze swoim dzieckiem w Dniu Otwartym w wybranej placówce Pomarańczowej Ciuchci.
👉🏻 Kliknij przycisk poniżej i wypełnij formularz. Do zobaczenia! 🧡