Zerówka to niezwykle ważny etap edukacyjny, w którym dziecko przygotowuje się do podjęcia nauki w szkole. To, czy osiągnie ono gotowość szkolną zależy od jego rozwoju w wielu obszarach: fizycznym, społecznym, umysłowym, emocjonalno-motywacyjnym.
Dlatego w Pomarańczowej Ciuchci stworzyliśmy nasz Autorski Program Dwujęzyczna Zerówka, aby optymalnie i harmonijnie wspierać rozwój 6-latków w każdym z obszarów i jak najlepiej przygotować dzieci do podjęcia nauki w szkole.
Razem z rodzicami myślimy o przyszłości naszych przedszkolaków. Dzięki naszemu programowi Dwujęzyczna Zerówka – w znanym i bezpiecznym środowisku przedszkola – wyposażymy dzieci w kompetencje niezbędne do osiągania sukcesów w przyszłej edukacji szkolnej.
Jest to nasz program autorski – uczymy swobodnej komunikacji i płynnego wypowiadania się w języku angielskim. Rozwijamy umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem. Przygotowujemy do rozpoczęcia edukacji w szkole dwujęzycznej.
Wyjątkową efektywność programu zapewnia zastosowanie najnowocześniejszych technik nauczania: gry językowe w oparciu o struktury i słownictwo funkcyjne, zabawy ruchowe (TPR), storytelling, piosenki, aktywności angażujące poprzez dramę, zajęcia plastyczne, nauczanie zintegrowane (CLIL), mnemotechniki. Standardy nauczania są ściśle powiązane z celami określonymi w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia.
Zajęcia prowadzimy wg programu prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej – wyposażamy dzieci w kompetencje niezbędne do nauki przedmiotów ścisłych. Rozwijamy umiejętności matematyczno-logiczne, uczymy wyciągania wniosków, kojarzenia, klasyfikowania i myślenia przyczynowo-skutkowego.
Rozwijamy kompetencje informatyczne i naukowo-techniczne, umiejętność logicznego myślenia, intuicję algorytmiczną oraz mądre, świadome i bezpieczne posługiwanie się nowymi technologiami niezbędnymi we współczesnym świecie. Nasza cyfrowa kadra to robot Emys, Geniboty, Ozoboty (w placówce Politechnika) i Scottie Go.
Zajęcia prowadzimy wg metody prof. B. Rocławskiego “Glottodydaktyka” – rozwijamy kompetencje językowe, uczymy właściwej wymowy i stylistyki wypowiedzi, argumentowania i autoprezentacji. Kształtujemy umiejętność czytania ze zrozumieniem, pisania, rozwijamy wrażliwość i świadomość ortograficzną. Staramy się pokazywać dzieciom czytanie jako doskonały sposób prowadzący do samodzielnego zdobywania informacji. Uczymy korzystania z różnych źródeł wiedzy.
Nasz autorski program opracowany przez naszych psychologów, certyfikowanych edukatorów i trenerów. W codziennej pracy wychowawczej koncentrujemy się na tym, by rozwijać u dzieci inteligencję emocjonalną. Wzmacniamy poczucie własnej wartości, pewności siebie, świadomości osobistej siły i autonomii oraz uczymy efektywnej komunikacji.
Jeden dzień w tygodniu poświęcamy na naukę strategii, m.in. :
Celem projektu jest dostarczenie dzieciom elementarnej wiedzy z zakresu małej ekonomii, finansów, przedsiębiorczości oraz podnoszenia ich świadomości finansowej. Poprzez proponowane zajęcia, zabawy, wycieczki pragniemy wprowadzić dzieci w tajniki świadomego planowania wydatków, oszczędzania oraz dbania o środowisko. W projekcie zwracamy także uwagę na zwiększenie świadomości odbioru przekazu reklamowego. Projekt realizowany jest w tygodniowych blokach, jeden raz w semestrze.
Minimum raz w semestrze realizujemy wspólny projekt z uczniami klas 1-3 Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej Gaudeamus (na Bemowie lub w Józefosławiu). Tematykę projektu dobieramy do indywidualnych potrzeb i możliwości grupy w porozumieniu z nauczycielem uczącymi w klasach wybranych do realizacji projektu z przedszkolakami.
Projekt uczy ważnych umiejętności społecznych i życiowych: szacunku, dbania o innych, współpracy, empatii. Sześciolatki raz w tygodniu służą wiedzą, pomocą i wsparciem przedszkolakom z młodszych grup. Aktywizują maluchy poprzez zapraszanie do wspólnej zabawy, poprzez modelowanie wspierają je w zakresie kształtowania umiejętności samoobsługowych oraz samodzielności w działaniu.
Kształtujemy kompetencje uczniowskie i umiejętność przyjmowania informacji zwrotnej
Zajęcia rozwijają kompetencje komunikacyjne, uczą aktywnego słuchania, wyrażania swoich myśli, uczuć i potrzeb. Uczą strategii nawiązywania i utrzymywania relacji z innymi, pracy zespołowej, dzielenia się obowiązkami, podejmowania wspólnych decyzji.
Prowadzone są przez psychologa w grupach 4-6 latków - dostosowane są do potrzeb danej grupy. Pomagają rozwijać inteligencję emocjonalną, budować relacje i wspierać rozwój kompetencji społecznych.
Umysły dzieci w wieku przedszkolnym są tak elastyczne i chłonne, że to idealny moment na wprowadzenie kolejnego języka obcego. W przyjaznej atmosferze wesołej zabawy dzieci przyswajają język hiszpański w naturalny i niewymuszony sposób.
Gra w szachy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka - kształci pamięć, umiejętność abstrakcyjnego i logicznego myślenia, rozwija wyobraźnię przestrzenną. Wpływa na rozwój intelektu, zwiększa aktywność umysłową, rozbudza twórcze zdolności.
Zabawa w eksperymenty pobudza ciekawość i zainteresowanie światem. Uczy samodzielnego działania, daje możliwość wyciągania wniosków, rozwija kreatywność, pomysłowość, umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów.
Zajęcia rozbudzają zainteresowanie dzieci otaczającym światem, uczą szacunku do przyrody oraz odpowiedzialnego, spokojnego obcowania z żywymi stworzeniami. Dzięki kontaktowi ze zwierzętami dzieci łatwiej przyswajają wiedzę, szczególnie z zakresu biologii.
Zabawa gliną ma potwierdzone przez psychologów właściwości relaksacyjne i antystresowe - pozwala na kreatywne rozładowanie napięcia. Daje dzieciom poczucie swobody i nieograniczonych możliwości wyrażania się przez sztukę. Uczy samodzielności, cierpliwości, planowania i odpowiedzialności.
Twórczość plastyczna jest jedną z najważniejszych form działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Pobudza rozwój umysłowy i emocjonalny, wyzwala ekspresję, rozwija twórczą inicjatywę, pomysłowość a przede wszystkim wiarę we własne siły.
Interdyscyplinarne zajęcia uwzględniające potrzeby dzieci z zakresu gimnastyki korekcyjnej i integracji sensorycznej realizowane poprzez zabawy z baletem. To nasz sposób na rozwijanie sprawności w zakresie przetwarzania informacji, koncentracji uwagi, koordynacji oraz świadomości ciała.
Innowacyjne zajęcia dedykowane dzieciom w wieku przedszkolnym, skupiają się na integracji ruchu tanecznego z technikami mindfulness, tworząc unikatowe doświadczenie wspierające rozwój emocjonalny, fizyczny i społeczny dziecka. Wpływa na koncentrację i pamięć. Uczy wyrażania emocji. Buduje pewność siebie.
Zajęcia rozwijają koordynację ruchową, motorykę całego ciała, orientację przestrzenną, uczą koncentracji, poprawiają pamięć, uwrażliwiają na elementy muzyki. Dają także solidne podstawy do podjęcia nauki w szkole, ponieważ kształtują umiejętności językowe oraz matematyczne.
Zajęcia z elementami korektywy i gier zespołowych. Kształtują nawyk prawidłowej postawy, rozwijają koordynację ruchową, integrację sensoryczną, wspierają ogólną sprawność i wszechstronny rozwój fizyczny.
Zajęcia rozwijają kompetencje komunikacyjne, uczą aktywnego słuchania, wyrażania swoich myśli, uczuć i potrzeb, strategii rozwiązywania konfliktów, nawiązywania i utrzymywania relacji z innymi. Uczą pracy zespołowej, dzielenia się obowiązkami, podejmowania wspólnych decyzji.
Prowadzone są przez psychologa, który dostosowuje tematykę zajęć do potrzeb danej grupy. Pomagają rozwijać inteligencję emocjonalną, budować relacje i wspierać rozwój kompetencji społecznych.
Umysły dzieci w wieku przedszkolnym są tak elastyczne i chłonne, że to idealny moment na wprowadzenie kolejnego języka obcego. W przyjaznej atmosferze wesołej zabawy dzieci przyswajają język hiszpański w naturalny i niewymuszony sposób.
Gra w szachy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka - kształci pamięć, umiejętność abstrakcyjnego i logicznego myślenia, rozwija wyobraźnię przestrzenną. Wpływa na rozwój intelektu, zwiększa aktywność umysłową, rozbudza twórcze zdolności.
Zabawa w eksperymenty pobudza ciekawość i zainteresowanie światem. Uczy samodzielnego działania, daje możliwość wyciągania wniosków, rozwija kreatywność, pomysłowość, umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów.
Zajęcia rozbudzają zainteresowanie dzieci otaczającym światem, uczą szacunku do przyrody oraz odpowiedzialnego, spokojnego obcowania z żywymi stworzeniami. Dzięki kontaktowi ze zwierzętami dzieci łatwiej przyswajają wiedzę, szczególnie z zakresu biologii.
Zabawa gliną ma potwierdzone przez psychologów właściwości relaksacyjne i antystresowe - pozwala na kreatywne rozładowanie napięcia. Daje dzieciom poczucie swobody i nieograniczonych możliwości wyrażania się przez sztukę. Uczy samodzielności, cierpliwości, planowania, odpowiedzialności i akceptacji niepowodzeń.
Twórczość plastyczna jest jedną z najważniejszych form działalności dziecka w wieku przedszkolnym. Pobudza rozwój umysłowy i emocjonalny, wyzwala ekspresję, rozwija twórczą inicjatywę, pomysłowość a przede wszystkim wiarę we własne siły.
Interdyscyplinarne zajęcia uwzględniające potrzeby dzieci z zakresu gimnastyki korekcyjnej i integracji sensorycznej realizowane poprzez zabawy z baletem. To nasz sposób na rozwijanie sprawności w zakresie przetwarzania informacji, koncentracji uwagi, koordynacji oraz świadomości ciała.
Innowacyjne zajęcia dedykowane dzieciom w wieku przedszkolnym, skupiają się na integracji ruchu tanecznego z technikami mindfulness, tworząc unikatowe doświadczenie wspierające rozwój emocjonalny, fizyczny i społeczny dziecka. Wpływa na koncentrację i pamięć. Uczy wyrażania emocji. Buduje pewność siebie.
Zajęcia rozwijają koordynację ruchową, motorykę całego ciała, orientację przestrzenną, uczą koncentracji, poprawiają pamięć, uwrażliwiają na elementy muzyki. Dają także solidne podstawy do podjęcia nauki w szkole, ponieważ kształtują umiejętności językowe oraz matematyczne.
Zajęcia z elementami korektywy i gier zespołowych. Kształtują nawyk prawidłowej postawy, rozwijają koordynację ruchową, integrację sensoryczną, wspierają ogólną sprawność i wszechstronny rozwój fizyczny.
Podobno wszystkiego, co najważniejsze w życiu nauczyliśmy się w przedszkolu (i zerówce!). Ten okres przez wielu psychologów określany jest jako kluczowy w rozwoju każdego człowieka.
Patrząc na to z perspektywy naszego 27-letniego doświadczenia, nie możemy się z tym nie zgodzić i głęboko wierzymy, że również jako Pomarańczowa Ciuchcia dołożyliśmy cegiełkę do niewątpliwego sukcesu Macieja – absolwenta jednego z naszych przedszkoli i naszej Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej Gaudeamus na Bemowie.
Z nieskrytą dumą chcielibyśmy podzielić się z Wami informacją, że Maciej dostał się na jedne z najbardziej prestiżowych uczelni na świecie – University of Oxford i UC Berkeley – spełniając przy tym jedno ze swoich wielkich marzeń. Bo przecież “czym skorupka za młodu nasiąknie (…)”
Kliknij by zapisać się na dzień otwarty do wybranej placówki.
Kliknij by umówić rozmowę z dyrektorem wybranej placówki