Razem z rodzicami myślimy o przyszłości naszych przedszkolaków, dlatego przygotowaliśmy specjalny program Zerówka w Pomarańczowej Ciuchci. Dzięki niemu w znanym i bezpiecznym środowisku przedszkola wyposażymy dzieci w kompetencje niezbędne do osiągania sukcesów w przyszłej edukacji szkolnej.
Obecnie w naszych 11 placówkach prowadzimy nabór do ZERÓWEK na rok szkolny 2022/2023.
W czesnym oferujemy m.in.:
-
Dwujęzyczność – w tym kluby w języku angielskim (w grupach dwujęzycznych)
Poprzez nasz autorski program dwujęzyczności uczymy swobodnej komunikacji i płynnego wypowiadania się w języku angielskim. Rozwijamy umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem. Przygotowujemy do rozpoczęcia edukacji w szkole dwujęzycznej.
Ofertę klubów tworzymy indywidualnie dla każdej grupy wg zainteresowań dzieci. Prowadzone są przez 5 dni w tygodniu przez nauczycieli anglistów. Czas trwania zajęć to 30 – 40 minut.
-
Rozszerzony program języka angielskiego w tym dodatkowe zajęcia „Wake up and move” (w grupach z rozszerzonym językiem angielskim)
Codzienne 30-minutowe zajęcia języka angielskiego wykorzystujące piosenki, dialogi, historyjki, wierszyki, skecze, gry skłaniające dzieci do komunikowania się w języku angielskim. Treści nauczania są atrakcyjne i odpowiednio dobrane do kompetencji językowych przedszkolaków.
Dodatkowo codziennie 30 minutowe zajęcia WAKE UP AND MOVE. -
Lekcje języka angielskiego z interaktywnym robotem Emysem
Emys – edukacyjny robot społeczny, który czuje, widzi, słyszy i reaguje na dotyk. Potrafi zaangażować dzieci w radosną zabawę. Reaguje na wiele akcesoriów – interaktywne karty, odznaki, naklejki i pluszowe zabawki. Budzą one ciekawość dzieci, co sprawia, że zaczynają one komunikować się i funkcjonować w języku angielskim.
-
Lekcje języka hiszpańskiego*, dzięki którym przygotujemy dzieci do posługiwania się jednym z najpopularniejszych języków na świecie.
* nie dotyczy Zerówki z Józefosławiu -
Naukę pisania i czytania poprzez metodę Glottodydaktyki
Rozwijamy kompetencje językowe, uczymy właściwej wymowy i stylistyki wypowiedzi, argumentowania i autoprezentacji. Kształtujemy umiejętność czytania ze zrozumieniem, pisania, rozwijamy wrażliwość i świadomość ortograficzną. Staramy się pokazywać dzieciom czytanie jako doskonały sposób prowadzący do samodzielnego zdobywania informacji. Uczymy korzystania z różnych źródeł wiedzy.
-
Zajęcia matematyczne
Wyposażamy dziecko w kompetencje niezbędne do nauki przedmiotów ścisłych. Rozwijamy umiejętności matematyczno-logiczne, uczymy wyciągania wniosków, kojarzenia, klasyfikowania i myślenia przyczynowo – skutkowego.
-
Szachy*
Zajęcia, dzięki którym rozwijamy strategiczne myślenie, koncentrację, umiejętność podejmowania decyzji oraz zapewniamy wszechstronny trening umysłu. Nabyte podczas zajęć umiejętności dzieci będą mogły sprawdzić podczas wewnątrzprzedszkolnego turnieju szachowego.
* nie dotyczy Zerówki z Józefosławiu -
Programowanie
Rozwijamy kompetencje informatyczne i naukowo-techniczne, umiejętność logicznego myślenia, intuicję algorytmiczną oraz mądre, świadome i bezpieczne posługiwanie się nowymi technologiami niezbędnymi we współczesnym świecie.
-
Wychowanie w duchu Pozytywnej dyscypliny
Odkrywamy, jak bardzo każde dziecko jest zdolne i kompetentne. Wzmacniamy poczucie własnej wartości, pewności siebie, świadomości osobistej siły i autonomii. Uczymy efektywnej komunikacji, umiejętności rozwiązywania problemów. Rozwijamy wewnętrzną motywację do działania.
-
Mały Finansista – projekt własny
Celem projektu jest dostarczenie dzieciom elementarnej wiedzy z zakresu małej ekonomii, finansów, przedsiębiorczości oraz podnoszenia ich świadomości finansowej. Poprzez proponowane zajęcia, zabawy, wycieczki pragniemy wprowadzić dzieci w tajniki świadomego planowania wydatków, oszczędzania oraz dbania o środowisko. Projekt realizowany jest w tygodniowych blokach, jeden raz w semestrze.
-
Życzliwi liderzy – projekt własny
Uczy ważnych umiejętności społecznych i życiowych: szacunku, dbania o innych, współpracy, empatii. Sześciolatki raz w tygodniu służą wiedzą, pomocą i wsparciem przedszkolakom z młodszych grup. Aktywizują maluchy poprzez zapraszanie do wspólnej zabawy, poprzez modelowanie wspierają je w zakresie kształtowania umiejętności samoobsługowych oraz samodzielności w działaniu.
-
Projekt realizowany z uczniami klas I-III Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej Gaudeamus
Minimum raz w semestrze realizujemy wspólny projekt z uczniami klas 1-3 ze szkół Gaudeamus. Tematykę projektu dobieramy do indywidualnych potrzeb i możliwości grupy w porozumieniu z nauczycielami uczącymi w klasach wybranych do realizacji projektu. Raz w semestrze przewidziana jest wycieczka do szkoły Gaudeamus lub okolicznej szkoły podstawowej.
-
Elementy Oceniania Kształtującego stosowanego w niektórych szkołach
– Podajemy cel zajęć – po to, aby dzieci nabywały umiejętności kierowania procesem „uczenia się” oraz potrafiły samodzielnie ocenić, na ile udało im się osiągnąć zamierzony cel.– Stosujemy patyczki – czyli szpatułki z imionami dzieci, które pomagają nam w porządkowaniu dyskusji oraz pozwalają zadbać o to, by każdy przedszkolak był jej uczestnikiem. Pomagają też w dokonywaniu podziałów w przypadku zadań wykonywanych w parach lub zespołowych.
– Korzystamy ze światełek – czyli trójkolorowej sygnalizacji, która pozwala dzieciom, podczas samodzielnej pracy, ocenić, jak sobie radzą z zadaniem i dać o tym znać nauczycielowi. Kolor zielony oznacza, że radzą sobie doskonale. Kolor żółty sygnalizuje trudność i informuje o tym, że dziecko na jakimś etapie rozwiązania będzie potrzebował pomocy. Kolor czerwony to informacja, że dziecko potrzebuje natychmiastowego wyjaśnienia wątpliwości, które ma – bo bez tego nie może rozwiązać zadania.
– Stosujemy informację zwrotną „Dwie gwiazdki i jedno życzenie”, czyli w przyjazny i pełen szacunku sposób wskazujemy dzieciom nie tylko mocne strony ich pracy, ale także to, co mogłoby być wykonane lepiej. Technikę stosujemy również do pierwszych prób oceny koleżeńskiej – aby pokazywać sześciolatkom, jak wiele mogą się od siebie nawzajem nauczyć.
Specjalnie dla rodziców przygotowaliśmy POMARAŃCZOWĄ AKADEMIĘ RODZICA cykl bezpłatnych warsztatów/webinarów, dzięki którym:
-
pomożemy rodzicom lepiej zrozumieć siebie oraz swoje dziecko i jego potrzeby
-
będziemy rozwijać kompetencje rodzicielskie i wspierać w zakresie podejmowania decyzji edukacyjnych i wychowawczych
-
stworzymy przestrzeń do wzajemnej wymiany doświadczeń i inspiracji