fbpx

Przyjazna adaptacja

Krok 1

Sobotnie zajęcia adaptacyjne "Mała ciuchcia"

Dlaczego tak ważny jest udział z dzieckiem w Zajęciach Adaptacyjnych?

Adaptacja do przedszkola i żłobka to duże wyzwanie dla dziecka i dla rodzica, to czas zmian, na które warto się dobrze przygotować.

Czy stojąc przed takim wyzwaniem:
Często myślisz z niepokojem o tym, jak będzie przebiegała adaptacja Twojego dziecka?
Martwisz się, jak Twoja pociecha odnajdzie się w nieznanym otoczeniu, wśród rówieśników i nowych opiekunów?

To naturalne obawy, które w pełni rozumiemy.
Dlatego z myślą o Rodzicach takich jak Ty i ich dzieciach, przygotowaliśmy Zajęcia Adaptacyjne Mała Ciuchcia z udziałem rodzica.

Co zyskasz Ty i Twoje dziecko podczas
Zajęć Adaptacyjnych i Dni Otwartych?

1

W łagodny i przyjazny sposób przygotujemy Ciebie i Twoje dziecko do rozpoczęcia przygody z przedszkolem i żłobkiem

2

Otoczymy Ciebie i Twoje dziecko opieką doświadczonych nauczycieli gotowych do współpracy i rozmowy

3

Twoje dziecko weźmie udział w zabawach ogólnorozwojowych i integracyjnych, nawiąże pierwsze relacje z rówieśnikami i nauczycielami

Harmonogram
Maj- Czerwiec 2022

Bemowo I

Przedszkole Dwujęzyczne

 

ul. Lazurowa 67

Dzień Otwarty: 
28 maja i 11 czerwca, 10.00-12.00

Zajęcia adaptacyjne
14 maja i 25 czerwca,10.00-12.00

Zapisy: tel. 608 200 020 

e-mail:
bemowo@pomaranczowa-ciuchcia.

Bemowo II

Dwujęzyczne Przedszkole i Żłobek

ul. Kaliskiego 23 B

Zajęcia adaptacyjne
7 maja i 25 czerwca, 10.00-12.00

Dzień Otwarty:

21 maja i 11 czerwca, 10.00-12.00

Zapisy: 660 416 200  

e-mail: 
bemowo2@pomaranczowa-ciuchcia.pl

Bielany

Dwujęzyczne Przedszkole i Żłobek

ul. Bajana 35

Dzień Otwarty
21 maja i 11 czerwca, 10.00-12.00

Zajęcia adaptacyjne

sobota 7 maja i 4 czerwca, 10.00-12.00

Zapisy: 690 997 933

e-mail: 
bielany@pomaranczowa-ciuchcia.pl

Centrum

Dwujęzyczne Przedszkole i Żłobek


ul. Rondo ONZ 1

Dzień Otwarty
21 maja i 25 czerwca, 10.00-12.00

Zajęcia adaptacyjne
14 maja i 4 czerwca, 10.00-12.00

Zapisy: 730 057 700

e-mail: 
centrum@pomaranczowa-ciuchcia.pl

Jabłonna

Przedszkole Dwujęzyczne


ul. Przylesie 14

Zajęcia Adaptacyjne
7 maja i 4 czerwca, 10.00-12.00

Dzień Otwarty: 
21 maja i 25 czerwca, 10.00-12.00

Zapisy: 600 824 400

e-mail: 
jablonna@pomaranczowa-ciuchcia.pl

Józefosław

Przedszkole Dwujęzyczne

ul. Ogrodowa 20 B

Zajęcia adaptacyjne: 
7, 21 maja; 4, 11 czerwca, 10.00-12.00

Zapisy: 730 000 301 

 e-mail: 
jozefoslaw@pomaranczowa-ciuchcia.pl

Mokotów

Dwujęzyczne Przedszkole i Żłobek


ul. Postępu 17 B

Dzień Otwarty: 
21 maja i 25 czerwca, 10.00-12.00

Zajęcia Adaptacyjne
14 maja i 11 czerwca, 10.00-12.00

Zapisy: 730 000 039, 

e-mail: 
mokotow@pomaranczowa-ciuchcia.pl

Pruszków

Dwujęzyczne Przedszkole i Żłobek

ul. Gałczyńskiego 31

Dzień Otwarty: 
14 maja i 11 czerwca, 10.00-12.00

Zajęcia Adaptacyjne: 
28 maja i 25 czerwca, 10.00-12.00

Zapisy: 730 300 454,

e-mail: 
pruszkow@pomaranczowa-ciuchcia.pl

Piastów

Dwujęzyczne Przedszkole i Żłobek

ul. Warszawska 43

Dzień Otwarty: 
14 maja i 11 czerwca, 10.00-12.00

Zajęcia Adaptacyjne: 
21 maja i 25 czerwca, 10.00-12.00

Zapisy: 505 064 505,  

e-mail: 
piastow@pomaranczowa-ciuchcia.pl

Włochy

Dwujęzyczne Przedszkole i Żłobek

ul. Śląska 36

Dzień Otwarty: 
28 maja i 25 czerwca, 10.00-12.00

Zajęcia adaptacyjne: 
14 maja i 11 czerwca, 10.00-12.00

Zapisy: 600 200 331

e-mail: 
wlochy@pomaranczowa-ciuchcia.pl

Przedszkole Pomarańczowa Ciuchcia& Politechnika Warszawska


ul. Waryńskiego 8

Dzień Otwarty:
21 maja i 25 czerwca, 10.00-12.00
Zajęcia Adaptacyjne:
14 maja i 11 czerwca, 10.00-12.00

Spotkania odbywają się w placówce przy Postępu 17 B

Zapisy: 451 058 437

e-mail:
pcpw@pomaranczowa-ciuchcia.pl


Warunki udziału:

  • Na Zajęcia Adaptacyjne zapraszamy dzieci w wieku od 1 do 4 r.ż.

  • W Zajęciach Adaptacyjnych dzieci uczestniczą razem z rodzicami 

  • Na Zajęcia Adaptacyjne i Dni Otwarte obowiązują zapisy

  • Cena Zajęć Adaptacyjnych- 40 PLN / 1 dziecko

    Udział jest bezpłatny dla dziecka z podpisaną umową z przedszkolem lub żłobkiem Pomarańczowa Ciuchcia oraz dla dziecka, które pierwszy raz uczestniczy w zajęciach

  • Dzień Otwarty – wstęp wolny

Krok 2

Mamo! Tato! To nowy etap w moim życiu i potrzebuję waszego wsparcia!

Sprawdźcie, jak możecie mi pomóc:

Stwórzcie poranny rytuał, ponieważ da mi on poczucie bezpieczeństwa. Może to być wspólna pięciominutowa zabawa, wysłuchanie ulubionej piosenki, opowiedzenie historii o tym, jak Wy chodziliście do przedszkola.

Spróbujcie żegnać się ze mną w szatni czule, ale szybko. Wymyślmy razem,  co mogę zabrać do przedszkola, co doda mi odwagi i pocieszy. Postarajcie się uodpornić na moje łzy, one są moim sposobem na stres i rozstanie. Zwykle jednak szybko zapominam o smutku. Pamiętajcie, że Wasze zdenerwowanie i niepewność wyczuję natychmiast i postaram się je wykorzystać, protestując jeszcze głośniej. Wiem, że zawsze mogę na Was liczyć.

Jeżeli obiecujecie, że będziecie w pobliżu, bądźcie tam i nigdzie nie odchodźcie. Zawsze mówcie mi, co zamierzacie zrobić. Jeśli będziecie chcieli wyjść z przedszkola powiedzcie mi o tym, nawet jak będę chciał się rozpłakać. Pani wychowawczyni na pewno mnie przytuli a ja za chwilę będę już bawił się z kolegami. Jeśli będziecie chcieli powiedzieć mi, o której godzinie mnie odbierzecie, to nie mówcie, że będziecie za trzy godziny, bo ja nie wiem ile to jest. Lepiej jak usłyszę, że przyjdziecie po obiedzie, po odpoczynku, po podwieczorku. I nigdy się nie spóźniajcie. Nie chcę pomyśleć, że zapomnieliście o mnie.

Pamiętajcie, że wszystko, co mówicie na temat przedszkola, wpływa na to, jak w nim się czuję. Wiem, że macie prawo do przeżywania własnych emocji – ale to są sprawy dorosłych. Ja jestem jeszcze dzieckiem i bardzo chciałbym słyszeć jedynie spokojne i pełne szacunku opinie. Motywujcie mnie do zostawania w nowym miejscu w sposób pozytywny – podkreślając często, ile już udało mi się osiągnąć. Opowiedzcie najbliższym o moich sukcesach (najlepiej przy mnie) – ale nie koloryzujcie.

Spróbujcie wyjść bez zawracania się, zaglądania do sali. Nawet jak o czymś zapomnicie, przekażcie to nauczycielce pracującej w innej grupie. Ona na pewno poinformuje o wszystkim moją wychowawczynię. Wasze pojawienie się w drzwiach na chwilę mnie uszczęśliwi, ale też sprawi, że za każdym razem, kiedy ktoś otworzy drzwi, będę miał nadzieję, że Was zobaczę, bo czegoś zapomnieliście. Będzie mi smutno, jeśli to będzie ktoś inny. Poza tym już nie będę miał siły na drugie pożegnanie. Wszystko to po to, abym był dzielny i wesoły.

Dbajcie o dobrą komunikację z moimi wychowawcami. Osoby opiekujące się mną powinny znać moje mocne strony oraz kłopoty, z jakimi właśnie się borykam. Pytajcie nie tylko czy zjadłem obiad, ale jakie poczyniłem postępy, czy nawiązuję kontakty z rówieśnikami, w jakim stopniu jestem samodzielny? Nigdy nie porównujcie mnie do innych dzieci. Nie ma reguły, co do czasu trwania i przebiegu adaptacji. Mam prawo przechodzić ją tak jak przechodzę.

Pomóżcie mi stać się samodzielnym. Bądźcie cierpliwi, jak będę długo się sam ubierał, zakładał i wiązał buty, jadł samodzielnie posiłek, czy radził sobie w toalecie. Bądźcie przy mnie i wspierajcie mnie, ale nie wyręczajcie w tych czynnościach.

Za rok będziecie z uśmiechem wspominać moje pierwsze kroki w przedszkolu patrząc na to, jaki jestem samodzielny i ile już umiem!

Chcesz się zapisać?

Zapraszamy na bezpłatną rozmowę oraz dni otwarte 

Używamy plików cookies. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka prywatności, Polityka cookies