
JAK?
W Pomarańczowej Ciuchci najważniejsza jest dla radość dziecka. Wiemy, że dzieci najlepiej przyswajają wiedzę i umiejętności poprzez zabawę, dlatego zgodnie z tym założeniem dobieramy metody naszej pracy. Szczególnie dbamy o bezpieczną i radosną adaptację najmłodszych dzieci, które zawsze mogą liczyć na wsparcie nauczyciela polskojęzycznego.
Od pierwszych dni w przedszkolu dzieci zanurzone są w języku angielskim (immersja językowa), który na równi z językiem polskim towarzyszy każdej czynności: posiłkom, spacerom, zabawom i odpoczynkowi. Dzieci przyswajają język obcy zupełnie naturalnie i często nieświadomie. Chcemy zapewnić dzieciom optymalne warunki zanurzenia w języku. Stworzyliśmy własny system pracy z dziećmi oparty na trzech filarach:
- sprawdzone, współczesne metody nauczania języków obcych,
- zespół wykwalifikowanych, pełnych pasji nauczycieli kochających pracę z dziećmi,
- otwartość na współpracę z rodzicami.
Główne metody, jakie stosujemy:
- Immersja językowa – zanurzenie w języku obcym
- CLIL – zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe
- język obcy służy do prowadzenia różnych zajęć przedszkolnych (przyrodniczych, matematycznych, warsztatowo-badawczych, społecznych, artystycznych, sportowych)
- TPR – metoda reagowania całym ciałem
- bierzemy pod uwagę naturalną u dzieci potrzebę aktywności fizycznej, dlatego nowym treściom towarzyszy ruch ułatwiający rozumienie i zapamiętywanie
- CLT – komunikacyjne nauczanie języka
- komunikacja jest tu środkiem i celem, a zajęcia opierają się na współpracy w parach i grupach, kształtując jednocześnie u dzieci umiejętności społeczne
- Direct Method (metoda bezpośrednia)
- gdy pracujemy tą metodą, najważniejsze jest, by dzieci dużo mówiły i słuchały w języku obcym; zachęcamy je, by zadawały dużo pytań po angielsku i formułowały jak najwięcej odpowiedzi
- LETTERS & SOUNDS – program fonetycznej nauki języka angielskiego stosowany obecnie w przedszkolach i szkołach w Wielkiej Brytanii do nauki angielskiego jako pierwszego języka
- to najlepsza współczesna metoda kształcąca umiejętność rozpoznawania dźwięków, słuchania, budowy słów, a później czytania w języku angielskim. Dowiedz się więcej....
Stwarzamy autentyczne sytuacje, aby nabywane przez dzieci praktyczne umiejętności były potem automatycznie wykorzystywane w ich codziennym życiu.
PO CO?
Poza znajomością języka obcego w młodym wieku dzieci dwujęzyczne:
- szybciej i łatwiej uczą się kolejnych języków obcych,
- wypowiedzi w języku obcym nie są dla nich „wydarzeniem” lub „występem” – traktują to jako jedną z wielu naturalnych umiejętności;
- mają dobrze wyćwiczoną pamięć,
- sprawnie radzą sobie z wielozadaniowością,
- chętnie rozwiązują zadania / łamigłówki,
- są elastyczne – łatwiej dostosowują się do zmian,
- są bardziej otwarte na nowe, nieznane sytuacje,
- łatwiej tworzą relacje z innymi.
Wiele korzyści z edukacji dwujęzycznej pojawia się później - przed dzieckiem dwujęzycznym otwiera się znacznie więcej możliwości w edukacji, życiu zawodowym i osobistym.
KTO?
Wiemy, że w edukacji najważniejsze są relacje. Dlatego dbamy o to, by w naszym zespole znajdowali się nauczyciele empatyczni, wrażliwi na potrzeby dziecka, tworzący atmosferę radosnej zabawy. Jednocześnie bardzo ważne jest dla nas ich wykształcenie, umiejętności i doświadczenie, co weryfikujemy podczas wieloetapowej rekrutacji.
Codziennym wsparciem dla nauczycieli i rodziców jest metodyk nauczania języka angielskiego, który:
- dba o właściwą realizację programu,
- obserwuje, omawia zajęcia i służy swoim doświadczeniem,
- monitoruje światowe trendy w edukacji obcojęzycznej, analizuje najnowsze badania w tej dziedzinie,
- opracowuje strategię nauczania języka angielskiego w naszych przedszkolach,
- jest wsparciem dla rodziców: wprowadza ich w świat dwujęzyczności, pomaga w zrozumieniu językowego rozwoju dzieci i odpowiada na wszelkie pytania.
